Asiakas ei maksa ilmasta — Creamarketing haluaa ymmärtää asiakkaan erityispiirteet
Ammattiylpeys, osaaminen, huolellisuus ja asiakaspalvelu. Muun muassa nämä termit nousevat esiin, kun toimitusjohtaja Karl-Johan Smeds ja projektipäällikkö Tina Storsjö kuvailevat Creamarketing Oy:tä verkkopohjaisten markkinointiratkaisujen tuottajana.
Karl-Johan Smeds vasemmalla ja Tina Storsjö oikealla
Ammattiylpeys, osaaminen, huolellisuus ja asiakaspalvelu. Muun muassa nämä termit nousevat esiin, kun toimitusjohtaja Karl-Johan Smeds ja projektipäällikkö Tina Storsjö kuvailevat Creamarketing Oy:tä verkkopohjaisten markkinointiratkaisujen tuottajana.
Alkuvaiheessa Creamarketing keskittyi pääasiassa verkkosivuihin, mutta pikkuhiljaa yrityksen toiminta laajentui myös verkkokauppoihin, varausohjelmistoihin ja erilaisiin viestinnän räätälöityihin ratkaisuihin, kuten intranetteihin ja ekstranetteihin, sekä info-TV-ratkaisuihin.
Näistä esimerkiksi verkkokauppojen merkitys on kasvanut huomattavasti viimeisten viiden vuoden aikana. Creamarketing on panostanut myös paljon kurssivarausohjelmaansa, jota useimmat Pohjanmaan kansalaisopistot ja työväenopistot käyttävät. Ohjelmaan on tehty muun muassa merkittävä päivitys laadun parantamiseksi entisestään.
Creamarketing pyrkii olemaan ajantasalla uusimmassa tuotekehityksessä
Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksia
Smedsin mukaan tuotanto kehittyy nopeasti, kun uusia monimutkaisempia ratkaisuja syntyy jatkuvasti.
– Tämä asettaa paineita kehittäjille mukautua uuteen tekniikkaan ja todellakin tekemään sen oikealla tavalla. Tämän seurauksena toimittajalle asetetaan yhä enemmän vaatimuksia nettisivujen ja verkkokauppojen rakentamisessa, mikä tarkoittaa, että asiakkaalle on yhä tärkeämpää valita riittävän osaava kumppani, Smeds sanoo.
Erityisesti pandemian aikana verkkokauppojen tarve on korostunut entisestään, kun monet yritykset ovat joutuneet mukauttamaan liiketoimintamallejaan ja siirtämään painopisteensä yhä enemmän digitaaliseen maailmaan. Moni asia viittaa siihen, että tämä nopeasti kasvava trendi jatkuu.
Tärkeää käydä keskusteluita etukäteen
Kuinka pienyrittäjän pitäisi sitten lähteä liikkeelle, kun on rakentamassa verkkosivustoa tai verkkokauppaa? Smedsin mukaan on olennaista kartoittaa ensin, mitä haluat saavuttaa yritykselläsi ja kuinka kunnianhimoinen haluat olla. Vasta sitten voidaan määrittää, millainen ratkaisu sopisi parhaiten.
– Suosittelemme keskustelemaan kanssamme ennen verkkosivuston tai verkkokaupan hankkimista. On tärkeää tarkastella ja analysoida huolellisesti tarpeita ja erilaisia mahdollisuuksia, Smeds sanoo.
Creamarketingin käyntiosoite on Ratakatu 7
Smedsin mukaan on oleellista, että toimittaja todellakin ymmärtää asiakkaan tuotteet ja palvelut sekä niiden kaikki erityisominaisuudet, jotta voidaan arvioida parhaalla mahdollisella tavalla, millainen digitaalinen markkinointiratkaisu toimii parhaiten kyseiselle asiakkaalle. Tämän mahdollistamiseksi Creamarketing voi myös vierailla paikan päällä asiakkaan yrityksessä oppiakseen lisää sen liiketoiminnasta.
Storsjön mukaan kyse on paljon myös reiluudesta.
– Haluamme tehdä asiakkaille reiluja tarjouksia, jotka on todella räätälöity asiakkaan tarpeiden mukaan, jotta asiakas saa mitä hän tarvitsee. Meillä asiakas ei maksa ilmasta.
Hyvä asiakaspalvelu on Creamarketingilla tärkeimpänä tavoitteena.
– Yksikään asiakas, joka tulee luoksemme, ei ole liian pieni tai liian suuri, joten kohtaamme jokaisen asiakkaan ihmisenä ja palvelemme heitä niin kuin itse haluaisimme tulla palvelluiksi, Storsjö toteaa.