Kunden skall inte betala för luft – Creamarketing vill förstå kundens unika särdrag
Yrkesstolthet, kompetens, noggrannhet och kundbetjäning. Bland annat dessa termer framkommer när VD Karl-Johan Smeds och projektledare Tina Storsjö beskriver Creamarketing Ab som leverantör av webb baserade marknadsföringslösningar.
Karl-Johan Smeds till vänster och Tina Storsjö till höger
Yrkesstolthet, kompetens, noggrannhet och kundbetjäning. Bland annat dessa termer framkommer när VD Karl-Johan Smeds och projektledare Tina Storsjö beskriver Creamarketing Ab som leverantör av webbaserade marknadsföringslösningar.
I inledningsfasen var Creamarketing i huvudsak fokuserad på webbsidor, men så småningom utvidgade sig verksamheten till nätbutiker, bokningsprogram och olika skräddarsydda lösningar för kommunikation så som intranät och extranät samt info-TV-lösningar.
Av dessa har exempelvis e-handelns betydelse vuxit anmärkningsvärt under de senaste fem åren. Creamarketing har även satsat mycket på sitt kursbokningsprogram som de flesta österbottniska medborgar- och arbetarinstitut använder. Bland annat har man gjort en stor uppgradering av programmet för att förbättra kvalitén ytterligare.
Creamarketing strävar till att ligga i framkanten av nyaste produktutveckling
En bransch i snabb utveckling ställer krav
Enligt Smeds utvecklas produktionen snabbt i och med att nya mera komplexa lösningar uppkommer ständigt.
– Det här sätter press på utvecklarna i att adaptera ny teknologi och att verkligen göra det på rätt sätt. Följden har blivit att det ställs allt mera krav på leverantören i byggandet av hemsidor och nätbutiker, vilket samtidigt innebär att det blir allt viktigare för kunden att verkligen välja en tillräckligt kompetent partner, menar Smeds.
Särskilt under pandemitiden har behovet av nätbutiker betonats ytterligare då många företag varit tvungen att anpassa sin affärsmodell och överföra fokus allt mera till den digitala världen. Mycket tyder på att denna snabbt växande trend fortsätter.
Viktigt att ta en diskussion på förhand
Hur skall man då som ett mindre företag gå tillväga när man bygger en hemsida eller en nätbutik? Enligt Smeds är det essentiellt att kartlägga först vad man vill uppnå med sitt företag och vilken ambitionsnivå man har. Först då kan man avgöra vilken typ av lösning som lämpar sig bäst.
– Vi rekommenderar varmt att ta en diskussion med oss innan man skaffar en webbsida eller nätbutik. Det är viktigt att noggrant gå igenom och analysera behov och olika möjligheter, säger Smeds.
Besöksadressen för Creamarketing är Bangatan 7
Enligt Smeds är det viktigt att leverantören verkligen förstår kundens produkter och tjänster med alla dess unika särdrag för att på bästa möjliga vis kunna bedöma vilken typ av digital marknadsföringslösning som fungerar bäst för just den kunden. För att möjliggöra detta kan Creamarketing också besöka kundens företag fysiskt för att lära sig om affärsverksamheten.
Enligt Storsjö handlar det mycket också om rättvisa.
– Vi vill ge rättvisa offerter som är så pass anpassade enligt kundens behov att det verkligen är vad kunden behöver. Kunden skall inte betala för luft i vårt företag.
Bra kundbetjäning är något som man prioriterar starkt på Creamarketing.
– Ingen kund som kommer till oss är för liten eller för stor, utan alla som kommer till oss bemöts som människor och vi betjänar dem som vi själv skulle vilja bli betjänade, fastslår Storsjö.