Fartfylld höst för regionmarknadsföringen
Hösten har startat med fart, konstaterar Hanna Alavillamo som precis har börjat som Communications & Brand Manager och marknadsföringschef Mari Kattelus.
– Hösten har startat med fart, konstaterar Hanna Alavillamo som precis har börjat som Communications & Brand Manager och marknadsföringschef Mari Kattelus:
– Största ärendet som vi nu har under arbete är planeringen av nästa års EnergyWeek. Under de följande veckorna kommer vi att sätta ihop programmet för evenemangsveckan och slå fast ledande teman tillsammans med arrangörerna för de olika evenemang och de viktigaste samarbetspartnerna. Efter detta preciseras kommunikationsplanen och de praktiska arrangemangen kommer i gång på allvar.
EnergyWeek är ett prov på samarbete eftersom evenemanget arrangeras i samarbete mellan tiotals olika organisationer.
– EnergyWeek 2017 ordnas 20–24 mars så det lönar sig att boka in dagarna i kalendern redan nu, påminner Alavillamo.
– Vasaregionen och EnergyVaasa syns också på underleverantörsmässan Alihankinta i Tammerfors i september när företag med främst underleverans för energisektorn visar upp sig på sammontern som organiseras av Expo Österbotten. Dessutom har Vasa äran att stå värd för de riksomfattande företagardagarna 7–9 oktober, listar Kattelus höstens program.
Företagardagarna samlar närmare 2 000 företagare som kommer att vid sidan av sitt förbundsmöte också få en rejäl dos information om såväl Vasaregionens energiteknologikoncentration som världsarvsområdet.
Under hösten är VASEK också med och organiserar några journalistbesök. Vasaregionen hörs och syns i radion och i sociala medier hela resten av året bland annat i och med att regionens toppföretag fortsätter locka arbetstagare i höst med kampanjen Suuret saappaat.
– På www.suuretsaappaat.fi har vi nyss publicerat info om toppjobb, tipsar Kattelus.
[contact_member,name=Hanna Alavillamo,id=35,details=Name]
[contact_member,name=Mari Kattelus,id=4,details=Name]