VASEK kahdessa sarjassa short-listalla kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuissa
Kahdeksannen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 53 kilpailutyötä. Kilpailukyky-, matkailu- ja vuoden markkinointituote -sarjojen shortlistalle on kullekin valittu viisi työtä. Rekrytointisarjan shortlistalle valittiin kolme työtä. VASEK on mukana shortlistalla kahdessa eri sarjassa.
Kahdeksannen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 53 kilpailutyötä. Kilpailukyky-, matkailu- ja vuoden markkinointituote -sarjojen shortlistalle on kullekin valittu viisi työtä. Rekrytointisarjan shortlistalle valittiin kolme työtä. VASEK on mukana shortlistalla kahdessa eri sarjassa.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia.
– Iso osa kilpailutöistä on todella ammattimaisesti toteutettu, tarkasti rajattu ja kohdennettu täsmätoimenpiteillä. Niissä on myös nähtävissä selkeitä tuloksia. Osassa töistä panos-tuotos-suhde on erinomainen. Mukana oli tänäkin vuonna useampi brändityö, joskin monessa brändityössä näyttää visuaalisen ilmeen uudistus olevan keskiössä ja varsinainen brändisisältö jää kevyeksi, toteaa SM-kilpailun tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton markkinointipäällikkö Merja Olari-Sintonen toteaa.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry.
SM-tittelistä kilpaillaan neljässä sarjassa ja kilpailun voittajat julkistetaan Piiri 2013 -tapahtumassa Kuopiossa 21. toukokuuta.
Kilpailukykysarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on seudun tai kunnan kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden kehittäminen ja muutosprosessien tukeminen. Matkailusarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kotimaisten tai ulkomaisten matkailijoiden tai kävijöiden houkutteleminen kuntaan tai seudulle. Rekrytointisarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kuntien oman työnantajamaineen tukeminen sekä osaajien houkutteleminen seudulle. Vuoden markkinointituote -sarjassa palkitaan innovatiivinen ja ainutlaatuinen tuote, toteutus, materiaali tai markkinointiteko.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun kunkin sarjan voittaja saa palkinnoksi Suomen mestarin arvon, kampanjanäkyvyyttä ja kunniakirjan. Tuomaristo voi lisäksi nimetä sarjojen hopea- ja pronssityöt tai jakaa kunniamainintoja. Tuomaristo jakaa yhteensä 100 000 euron arvosta kampanjapalkintoja sarjojen voittajille. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2013 - shortlista aakkosjärjestyksessä
Kilpailukykysarja
Cursor Oy: Rubicon
Lappeenrannan kaupunki: Hynysenranta
Porvoon kaupunki: Unelmat on tehty asuttaviksi
Uudenkaupungin kaupunki: Hauki Camp 2013
Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK ja Merinova Oy: Vaasa Energy Week 2013 viestintä
Matkailusarja
Helsingin kaupunki: Lux Helsinki 2013
Lohjan kaupunki: Muru Pops Down in Tytyri
Mikkelin seudun elinkeinoyhtiö Miset Oy: Mikkeli region ”goes digi” in Russian market
Posion matkailuyhdistys ry: Taikamaan tarinat -markkinointikonsepti
Savonlinnan Seudun Matkailu Oy: SavonlinnaNYT -tapahtumaportaali
Rekrytointisarja
Carea, Kymenlaakson sairaanhoito- ja sosiaalipalvelujen kuntayhtymä: Vastuunkantajien rekrytointi
Lappeenrannan kaupunki: Lappeenrannan nuoret PR-lähettiläät
Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK: Vaasa on Jackpot
Vuoden markkinointituote
Helsingin kaupunki, rakennusvirasto: Rakennusviraston Twiitti
Jyväskylän seudun kehittämisyhtiö Jykes Oy: 15 miljoonan euron tyttö
Oulun kaupunki: Lasten ja nuorten Oulu
Porvoon kaupungin matkailutoimisto: Joulu on Porvoossa -kampanja Facebookissa
Tervon kunta: Tervon uusi ilme tekstiilituotteissa
Lisätietoja:
viestintäpäällikkö Suvi Markko
050 534 1991