Vaasan seudulla työpaikoilla kaikki tunteet saavat näkyä
Saatko sinä olla töissä juuri sellainen kuin olet? Voitko näyttää työkavereillesi, että tänään ei ole hyvä päivä tai kertoa, että projekti ei vaan ota edistyäkseen? Vai joudutko pitämään roolia päällä, vaikka miten ottaisi päähän?
Saatko sinä olla töissä juuri sellainen kuin olet? Voitko näyttää työkavereillesi, että tänään ei ole hyvä päivä tai kertoa, että projekti ei vaan ota edistyäkseen? Vai joudutko pitämään roolia päällä, vaikka miten ottaisi päähän?
Kaikki ovat varmasti sitä mieltä, että nykypäivän työpaikalla kaikkien olisi saatava olla sellaisia kuin ovat. Työelämässä ei kaikki aina mene kuin Strömsössä, vaikka niin voisi kuvitella käyvän täällä Strömsön kotikaupungissa. Mutta silloin kun kaikki onnistuu, meidän tulisi enemmän iloita omista onnistumisistamme ja kehua työkaveria, kun hän vaikkapa saa maaliin hankalan projektin.
VASEK, Vaasan kaupunki ja Vaasan seudun työnantajat yhdessä toteuttavat valtakunnallisen rekrytointikampanjan, jossa tuodaan esiin sitä, että Vaasassa kaikki tunteet saavat näkyä. Siinä mielenkiintoisella tavalla näytetään tunteiden kirjoa työelämässä. Tuntuipa töissä sitten mahtavalta, turhauttavalta tai vaikkapa raivostuttavalta, on se meillä oikein tunnettu. Me vaasanseutulaiset uskomme siihen, että onnea on, kun myös töissä saa olla aidosti oma itsensä. Aika rohkeasti sanottu, eikö vain?
Työntekijöiden tarinat tuovat tunteet näkyviin
Kampanjasivuilla töihinvaasaan.fi pääasiana ovat tietenkin Vaasan seudun upeat uramahdollisuudet. Niiden houkuttimiksi on julkaistu mainioita työntekijöiden omia tarinoita. Niistä kumpuaa tunteita, joita työpäivän aikana saattaa tuntea ja miten esimerkiksi työkaverit niihin reagoivat.
Eräs työntekijä VEOlta kertoo, että kun kaikki sujuu, mieli täyttyy silkasta puhtaasta ilosta ja on ihanaa, kun sen voi vielä jakaa muiden kanssa. VEOn henkilöstöjohtaja Piia Tuliniemi on samaa mieltä ja vahvistaa, että VEOlla on positiivinen ja kannustava ilmapiiri.
Paula Mölsä toimii DHL Supply Chainin Suomen yksikössä HR Managerina. Hän kertoo Vaasan logistiikkatoiminnoissa olevan säännöllisesti tarvetta uusille hyville työntekijöille. Siksi DHL halusi mukaan yhteiskampanjaan ja toivoo saavansa näkyvyyttä tätä kautta myös koko Suomessa.
Pohjanmaan hyvinvointialue käy läpi isoa uudistusprosessia, mutta samalla ponnistelee akuutin työvoimapulan kanssa. Viestintäjohtaja Petra Fager iloitsee siitä, että valtakunnallinen rekrytointikampanja auttaa heitä näkymään valtakunnallisesti. Kilpailu osaavista sosiaali- ja terveysalan sekä pelastusalan ammattilaisista on kova, ja yhteiskampanja sopii tähän kohtaan erinomaisesti.
Milleniaalit valitsevat työpaikan arvojensa perusteella
Kuten tiedämme varsin hyvin, Vaasan seudulla on työvoimapula. Meidän on pystyttävä houkuttelemaan alueelle uutta työvoimaa ja se ei tule olemaan helppoa. Nuoremmat työikäiset valitsevat työpaikan monen asian perusteella. Yksi niistä on se, että työpaikalla saa olla sellainen kuin on.
Aito ja avoin työympäristö sekä omien arvojen esiin tuominen työssä ovat tärkeitä. Tällä käynnissä olevalla kampanjalla pyrimme osoittamaan, että Vaasan seudun yrityksissä sallitaan olla sellainen kuin on. Vaasassa tunteet saavat todellakin näkyä.
Mari Kattelus, markkinointipäällikkö
- Rekrytointikampanja: Vaasassa kaikki tunteet saavat näkyä
- Yhteistyökumppanit: ABB, Danfoss, DHL Supply Chain, Hitachi Energy, Pohjanmaan hyvinvointialue, VEO ja Vaasan kaupunki
- Kampanjasivu: töihinvaasaan.fi
- Kampanja-aika: 23.1. – 19.2. 2023
- Pääosin digitaalinen kampanja on kohdistettu (suomeksi) ensisijaisesti milleniaaleille Suomen suurimmissa kaupungeissa.
- Lue myös Vaasan kaupungin tiedote