Sales Caféssa prepattiin parempaan myymiseen
Perinteinen myyntitaitojen harjaannuttamiseen keskittyvä Sales Café oli yksi EnergyWeekin keskiviikon tapahtumista.
Petri Parvinen
Perinteinen myyntitaitojen harjaannuttamiseen keskittyvä Sales Café oli yksi EnergyWeekin keskiviikon tapahtumista. Aiheeseen johdatteli tunnin vauhdikkaalla luennollaan Helsingin yliopiston strategisen markkinoinnin ja johtamisen professori ja Aalto-yliopiston myynnin johtamisen professori Petri Parvinen. Hän painotti henkilökohtaisuuden ja monikanavaisen myyntityön merkitystä. Digitaalisten kanavien käyttö henkilökohtaisella tavalla ei ole helppoa, mutta mahdollisuuksia on paljon, ja esimerkiksi videoiden merkitys tulee hänen mukaansa kasvamaan yhä.
Pyöreän pöydän keskusteluissa käsiteltiin todellisia case-esimerkkejä.
Parvisen puheen jälkeen oli pyöreän pöydän keskustelujen aika, aiheena – myynti. Pöytiä vaihdettiin kerran, ja keskustelut jatkuivat intensiivisinä aina tilaisuuden kokoavaan paneelikeskusteluun saakka. Paneelin osallistujat Jörgen Westerling eCraftiltä, Henrik Wilhelms Wärtsilästä ja Petri Parvinen saivat pohtia asiakasanalytiikan hyötyjä, valmiutta Parvisen aiemmin kehottamaan asiakkaisiin liittyvän datan myymiseen sekä parasta tapaa ylläpitää ja kehittää verkostoja. CRM-työkalujen käyttöäkin analysoitiin, ja paneeli kritisoi sitä, että ne eivät anna myyntityössä tarpeellisia asiakassignaaleja vaan pikemminkin tallentavat hallinnollista dataa. Paneelin vastaus kysymykseen myyntimiehen (”sales guy”) parhaista ominaisuuksista oli, että pitäisi olla nainen, joilla on todistetusti parempi sosiaalisen älykkyys. Sillä kun tehdään parempaa tulosta nykyajan myyntityössä, joka on yhä enemmän myös palvelua.
Paneelissa mukana olivat Wärtsilän Henrik Wilhelms (vas.), Petri Parvinen ja eCraftin Jörgen Westerling.
Lisätietoja
[contact_member,name=Lasse Pohjala,id=15,details=Name-Designation-AdditionalInformation-Phone-MobilePhone-Email-MemberPhoto]