Ostrobothnia Metal tutkii metallialan imagoa
Pohjanmaan metalliklusteri Ostrobothnia Metallin yhtenä tavoitteena on nostaa metallialan imagoa Pohjanmaalla. Metalliklusteri on nyt valinnut Innolink Oy:n suorittamaan imagotutkimuksen, jonka tarkoituksena on selvittää mikä on metallialan imago tällä hetkellä ja kuinka vetovoimaiseksi ala koetaan.
Pohjanmaan metalliklusteri Ostrobothnia Metallin yhtenä tavoitteena on nostaa metallialan imagoa Pohjanmaalla. Metalliklusteri on nyt valinnut Innolink Oy:n suorittamaan imagotutkimuksen, jonka tarkoituksena on selvittää mikä on metallialan imago tällä hetkellä ja kuinka vetovoimaiseksi ala koetaan.
Innolink Oy suorittaa tutkimuksen haastattelemalla puhelimitse 1 250 opiskelijaa, opinto-ohjaajaa ja vanhempaa Pohjanmaalta. Tutkimuksessa erityisen tärkeitä ryhmiä ovat ammatinvalintaa suunnitelevat peruskoulun 9-luokkalaiset sekä lukion 3. vuosikurssin opiskelijat. Myös peruskoulun 7- ja 8-luokkalaisia sekä lukion ykkös- ja kakkosvuosikurssin opiskelijoita haastatellaan, jotta saadaan selville ammatinvalintaan vaikuttavat tekijät.
Tutkimuksen lopputulokset esitellään syyskuussa ja niiden perusteella laaditaan mediastrategia. Mediastrategian perusteella laaditaan mainosmateriaalia, jonka kohderyhmiä ovat oppilaitokset, opiskelijat, vanhemmat sekä opinto-ohjaajat. On tärkeää, että metallialan koulutusta tarjoavat oppilaitokset saavat selkeän käsityksen metallialan vetovoimasta ja pystyvät kohdentamaan viestiään oikein.
Lisätietoja:
Stefan Malm
040 826 9179