Uutiset

Matkailukohteiden esittelyssä asiantuntemus ja varausmahdollisuus hyviä valtteja

22.10.2013
-

Västerbottenin alueen matkailutoimijat vierailivat Vaasassa 19.10. Rewell Centerissä järjestetyssä ”Västerbotten vierailee Vaasassa” -tapahtumassa. Tilaisuudessa oli mahdollisuus tutustua Ruotsin hiihtokohteisiin kuten Hemavan-Tärnaby, Kittelfjäll ja Borgafjäll. Myös Uumaja, Gold of Lapland ja Destination South Lapland esittäytyivät Botnia Marketing -hankkeen järjestämässä maksuttomassa tapahtumassa.

Västerbottenin alueen matkailutoimijat vierailivat Vaasassa 19.10. Rewell Centerissä järjestetyssä ”Västerbotten vierailee Vaasassa” -tapahtumassa. Tilaisuudessa oli mahdollisuus tutustua Ruotsin hiihtokohteisiin kuten Hemavan-Tärnaby, Kittelfjäll ja Borgafjäll. Myös Uumaja, Gold of Lapland ja Destination South Lapland esittäytyivät Botnia Marketing -hankkeen järjestämässä maksuttomassa tapahtumassa.

Projektipäällikkö Peter Källbergin mukaan Västerbottenin alueen edustajat olivat tapahtumaan todella tyytyväisiä:

– Rewell Centeristä saamani tiedon mukaan kauppakeskuksessa kävi päivän aikana 14 500 kävijää, ja aika suuri osa heistä tutustui myös aulassa esillä olleeseen Västerbotten matkailutarjontaan. Moni kertoi tulleensa paikalle pelkästään lehdissä olleiden ilmoitusten houkuttelemana kysymään lisätietoja ja tutustumaan tarjouksiin.

Monille kävijöistä Uumaja, hiihtokeskukset ja muu Västerbottenin alue oli ennestään tuttua ja nyt harkinnassa oli matkustaa seudulle pidemmän tauon jälkeen. Tilaisuudessa tehtiin paljon kauppaa, ostettiin hissilippuja ja kausikortteja hiihtokohteisiin. Myös Uumajan kulttuuripääkaupunkistatus ensi vuonna sekä sen mukanaan tuomat tapahtumat kiinnostivat monia.

– Tilaisuuden konsepti oli selvästi onnistunut, sillä tarjontaa on paljon. Tuleviin tilaisuuksiin pyritään saamaan mukaan vieläkin enemmän hotelleita ja muita kohteita. Esittelijät olivat hyvin ammattitaitoisia ja osasivat kertoa asiakkaiden kaipaamia konkreettisia tietoja. Kävijöille on tärkeää, että esittelyjen lisäksi on myös mahdollista tehdä varauksia ja ostaa tuotteita, Källberg listaa.

– Yrittäjät osasivat myös hienosti puhaltaa yhteen hiileen ja esitellä kävijöille myös muita kuin omia tuotteita ja ohjata eteenpäin oikealle ständille, jos omaan valikoimaan ei asiakasta kiinnostanut matkailupalvelu kuulunut, Källberg kiittelee.

Suunnitelmissa on järjestää useampia Västerbotten vierailee -tilaisuuksia eri paikkakunnilla Pohjanmaalla. Vastaavanlainen tapahtuma järjestetään myöhemmin myös Ruotsin puolella, ja silloin vuorostaan Pohjanmaa esittäytyy ruotsalaisille matkailijoille.

Lisätietoja

Peter Källberg
040 844 2058