Uutiset

"Kertokaa lisää onnistumisista ja tulevista haasteista!"

12.12.2011
-

Lukijakyselyn tavoitteena oli selvittää eVASEK-uutiskirjeen lukijoiden lukutottumuksia ja kartoittaa myös VASEKin verkkosivujen ja Facebook-sivun seuraamista. Linkki kyselyyn lähetettiin uutiskirjeen vastaanottajille ja lisäksi kyselyyn pääsi VASEKin verkkosivuilla olleesta avoimesta linkistä 21.11.-2.12.2011.

Lukijakyselyn tavoitteena oli selvittää eVASEK-uutiskirjeen lukijoiden lukutottumuksia ja kartoittaa myös VASEKin verkkosivujen ja Facebook-sivun seuraamista. Linkki kyselyyn lähetettiin uutiskirjeen vastaanottajille ja lisäksi kyselyyn pääsi VASEKin verkkosivuilla olleesta avoimesta linkistä 21.11.-2.12.2011.

Kyselyyn saatiin 66 vastausta. Vastanneista suurin osa kuului ikäryhmään 55-64-vuotiaat; vähiten oli 35-44-vuotiaita. Vastaajat työskentelivät niin kuntien kuin valtionkin, järjestöjen, yritysten ja median palveluksessa.

Vastanneista 54 henkilöä on tilannut uutiskirjettä yli 6 kk. Suurin osa tilaajista käytti uutiskirjeen lukemiseen 5-10 minuuttia. Syyt uutiskirjeen tilaamiseen olivat monella lukijalla varsin samankaltaisia: eVASEKia luetaan, jotta saadaan tietoa seudun tapahtumista työn tueksi. Varsin monet mainitsivat olevansa mukana kunnallispolitiikassa ja siksi seuraavansa yhtiön toimintaa ja pysyäkseen ajan tasalla.

Vastaajat toivoivat uutiskirjeessä kerrottavan enemmän mm. tekemisestä jotka menevät toimialoittain ristiin (esimerkiksi luovat alat/teknologia), energiaklusterin ja mikroyritysten toiminnasta ja kehitysmahdollisuuksista sekä seudun yrityksistä. Moni vastaajista kiitteli ja totesi, että sama linja saa jatkua.

VASEKin verkkosivuilta vastaajat olivat useimmiten etsineet yritysneuvojien yhteystietoja, tietoja koulutuksista ja tapahtumista sekä tietoja yrityksistä seudun yritysrekisteristä. Vastaajista 45 seuraa jo VASEKia Facebookissa, ja päivityksiin oltiin tyytyväisiä. Yhtenä kehitysehdotuksena Facebook-sisältöön toivottiin muistutuksia lähestyvistä tapahtumista tai ilmoittautumisajan umpeutumisista.

Kyselyn tulokset käytetään hyväksi viestinnän suunnittelussa ja kehittämisessä. Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden kesken arvottiin 5 kpl kirjapalkintoja; voittajille on ilmoitettu.