Uutiset

EnergyVaasa -sivusto tuplasi kävijämääränsä

10.10.2011
-

Vaasan seudun energiateknologiakeskittymän oma portaali EnergyVaasa tuplasi kävijämääränsä syyskuun puolessa välissä. Syynä kävijämäärän nousuun oli onnistunut markkinointikampanja Alihankintamessujen kynnyksellä.

Vaasan seudun energiateknologiakeskittymän oma portaali EnergyVaasa tuplasi kävijämääränsä syyskuun puolessa välissä. Syynä kävijämäärän nousuun oli onnistunut markkinointikampanja Alihankintamessujen kynnyksellä.

Vaasan seudulla oli perinteiseen tapaan yhteisosasto messuilla, ja tänä vuonna osasto oli puettu EnergyVaasan väreihin ja ilmeeseen. Alihankintamessuosallistumista tukemaan suunniteltiin markkinointikampanja, joka näkyi bannereina Tekniikka & Talous ja Talouselämä -lehden verkkosivuilla, sekä ilmoituksina samoissa lehdissä.

Kampanjan tavoitteena oli saada lisää kävijöitä Vaasan seudun yhteisosastolle ja tarjota mahdollisuus tutustua yritysten tarjontaan jo ennen messuja. Tämä toteutettiin EnergyVaasa -portaalin kampanjasivuston kautta, johon kiinnostuneet ohjattiin juuri mainonnan avulla.

- EnergyVaasa -sivustolla vieraili lähes tarkalleen tuplasti kävijöitä kuin ennen kampanjan aloittamista. Suurin osa kävijöistä löysi tiensä sivustolle jonkun yhteistyöorganisaation sivun kautta, mutta yllättävää oli se, vaikka bannerit kyllä houkuttelivat kävijöitä, oli määrä hiukan odotettua pienempi, EnergyVaasan markkinointijohtaja Robert Olander toteaa.

- EnergyVaasa -sivustolla viivyttiin noin kaksi minuuttia, mikä jo kertoo, että sisältöön on tutustuttu. Myös yhteisosastolla olleet yritysten edustajat olivat sitä mieltä, että osastolla kävi hieman aikaisempaa enemmän messuvieraita, Olander kertoo.

Alihankintamessujen jälkeen toteutettiin kysely, jonka kohderyhmänä olivat yhteisosastolla olleet yritykset sekä muu EnergyVaasan sidosryhmä. Kyselyn tulokset osoittivat, että yhteisosastolle osallistumista pidetään hyödyllisenä ja että osasto ja siihen liittyvä kampanja toi yrityksille lisää näkyvyyttä.

EnergyVaasa -sivustolla ollutta Alihankintamessujen kampanjasivua pidettiin erittäin onnistuneena ja lehdissä olleet ilmoitukset toivat vastaajien mielestä hyvin esille Vaasan seudun yhteisosaston. Yhteisosaston ilmettä pidettiin onnistuneena, mutta vastauksissa annettiin myös paljon hyviä kehittämisehdotuksia.

- Tämän vuoden kokemusten perusteella voidaan todeta, että EnergyVaasa -sateenvarjon alla saamme paremmin esiin seudun yrityksiä ja jatkammekin nyt ehdottomasti messuilmeen sekä -konseptin kehittämistä entistäkin paremmaksi ensi vuoden messuja ajatellen.

Lisätietoja
Robert Olander
040 743 4647
robert.olander@merinova.fi