Tiedotteet

Vaasan seudulla on satoja avoimia työpaikkoja – yritykset houkuttelevat yhdessä osaajia

Kuusi Vaasan seudun yritystä ja organisaatiota sekä Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK ja Vaasan kaupunki panostavat yhteiseen rekrytointikampanjaan osaavan työvoiman saamiseksi seudulle. Mukana kampanjassa ovat Hitachi Energy, Mirka, Vaasan keskussairaala, Wapice, VEO ja Wärtsilä.  

SITE HERO STEP 3 new2

Kuusi Vaasan seudun yritystä ja organisaatiota sekä Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK ja Vaasan kaupunki panostavat yhteiseen rekrytointikampanjaan osaavan työvoiman saamiseksi seudulle. Mukana kampanjassa ovat Hitachi Energy, Mirka, Vaasan keskussairaala, Wapice, VEO ja Wärtsilä.  

–  Kilpailu osaavasta työvoimasta on kiristynyt ja jokainen alue haluaa ne parhaimmat osaajat. On vain löydettävä se erottuva tekijä, jolla pystymme houkuttelemaan tekijöitä juuri Vaasan seudulle. Meidän globaalisti toimivat yritykset ja uudet avaukset akkuteollisuuden alalla ovat varmasti hyviä houkuttimia, kertoo VASEKin markkinointipäällikkö Mari Kattelus.  

Rekrytointikampanja on luonnollinen jatke imagokampanjalle, jossa Vaasa ja koko seutu tähtää maailman onnellisimmaksi paikaksi.  

– Teemme vahvasti töitä täällä asuvien onnellisuuden edistämiseksi. Merkitykselliset työpaikat, meren läheisyys, luonto sekä vapaa-ajan mahdollisuudet ovat tärkeitä kaikille asukkaille. Näillä erotumme, uskoo Vaasan kaupungin viestintäpäällikkö Leena Forsén.  

Rekrytointikampanjan tavoitteena on puhutella 25–35-vuotiaita, jotka ovat päässeet urallaan alkuun, mutta eivät ole vielä asettautuneet mihinkään paikkaan pysyvästi. Tämän ikäiset työssäkäyvät ovat herkempiä muuttamaan työn perässä kuin esimerkiksi jo 20 vuoden työuran tehneet.  

– Milleniaalit ovat lisäksi innokkaampia ottamaan suurempia askeleita elämässään kuin hieman vanhemmat, joiden lapset ovat jo kaveripiirinsä löytäneet ja se omistusasuntokin sitoo aika vahvasti paikkakunnalle, analysoi Kattelus. 

Yksi mukana olevista tahoista on vaasalainen energia-alan yritys VEO. Se etsii koko ajan useita osaajia muun muassa kansainvälisiin projekteihin.  

– Se, että teemme rekrytointimarkkinointia yhdessä, antaa vaikuttavuutta ja pystymme kertomaan upeista työmahdollisuuksistamme isommalle kohderyhmälle. Hyöty on siis moninkertainen yksin tehtyyn verrattuna, iloitsee VEOn HR-johtaja Piia Tuliniemi

Kampanja on valtakunnallinen ja pääasiassa suomenkielinen. Täysin digitaalisesti toteutetun kampanjan mainokset näkyvät ihmisille, jotka asuvat Suomen isoissa kaupungeissa ja ovat profiloituneet valittuun kohderyhmään. Kampanja ei siis juurikaan näy Vaasan seudulla, vaan se on kohdistettu muualle Suomeen. 

– Alueellamme on maan paras työllisyystilanne, joka osin rajoittaa yritysten kasvumahdollisuuksia. Tulemme yhdessä Vaasan seudun työnantajien kanssa jatkamaan rekrytointeja tukevia toimenpiteitä myös jatkossa, lupaa VASEKin toimitusjohtaja Stefan Råback

Vaasan seutu tarjoaa koko pakettia onnelliseen elämään; työtä, jolla on merkitystä sekä viihtyisän, kansainvälisen ja monipuolisen elinympäristön.   

 

Tagit: