Uutiset

VASEKin yhtiökokouksessa valittiin uusi hallitus – vuoden 2018 tulokset erinomaisia

26.4.2019

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin 26.4.2019 pidetyssä yhtiökokouksessa yhtiön hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt:

varsinainen jäsen, kunta/sidosryhmä (varajäsen)

Tomas Häyry, Vaasa (Susanna Slotte-Kock)
Rurik Ahlberg, Mustasaari (Mikael Alaviitala)
Janne Laine, Laihia (Minna Niemi)
Jenny Malmsten, Maalahti (Håkan Knip)
Miko Heinilä, Isokyrö (Pirkko Viljanmaa)
Christina Båssar Korsnäs (Marcus Nordmyr)
Tom Holtti, Vöyri (Göran Westerlund)
Pasi Tuominen, teollisuus (Juha Häkkinen)
Maria Norrlin-Asplund, pk-sektori (Björn Helsing)
Antti Romu, pk-sektori (Reijo Lidman)
Annukka Jokipii, korkeakoulut (Tauno Kekäle)

Uusina jäseninä VASEKin hallituksessa ovat Maalahden edustajana kunnanjohtaja Jenny Malmsten ja Vöyrin edustajana vs. kunnanjohtaja Tom Holtti. Lisäksi pk-sektorin edustajat Antti Romu ja Reijo Lidman vaihtoivat paikkoja siten, että Romusta tuli varsinainen jäsen, ja Lidman siirtyi varajäseneksi. Muutoin hallituksen kokoonpano pysyi ennallaan.

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Tomas Häyry, ja hallituksen sihteerinä ja esittelijänä toimii toimitusjohtaja Stefan Råback.

Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 2,5 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto ennen veroja oli noin 202 000 euroa.

– Taloudellisesti tulokset olivat viime vuonna erinomaisia. Yhtiö joutui vuoden 2017 lopulla ottamaan Vaasan kaupungilta 250 000 euron kassalainan, mutta vuoden 2018 aikana toteutettu kattava säästö- ja tehostamisohjelma auttoi saavuttamaan erinomaisen vuosituloksen, ja pystyimme vuoden lopulla maksamaan lainan kokonaisuudessaan takaisin, Råback kertoo yhtiön vuosikertomuksessa.

Uusi hallitus pitää järjestäytymiskokouksensa 13.6.2019, jolloin valitaan hallituksen varapuheenjohtaja ja päätetään työvaliokunnan kokoonpano.

Tutustu tarkemmin VASEKin toiminnan tuloksiin vuosikertomuksen kautta

Tagit: