VASEKin hallitukselle uusi puheenjohtaja

31.3.2011

(Tiedote 31.3.2011)

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin varsinainen yhtiökokous pidettiin torstaina 31.3.2011. Yhtiökokous päätti, että yhtiön hallitus koostuu jatkossa 11 henkilöstä: Vöyri-Maksamaan ja Oravaisten kuntien yhdistyttyä Vöyrin kunnalla on yksi hallituspaikka. Jokaisella omistajakunnalla on näin yksi hallituspaikka, ja lisäksi seudun teollisuudella, pk-sektorilla ja korkeakouluilla on kullakin paikka hallituksessa. Hallitukseen kaudeksi 2011-2012 valittiin seuraavat henkilöt:

Varsinainen jäsen   Varajäsen
Tomas Häyry, pj. Vaasa Veli-Matti Laitinen
Rurik Ahlberg Mustasaari Katarina Heikius
Janne Laine       Laihia  Ari-Matti Risku
Håkan Knip           Maalahti       Mikko Ollikainen
Eino Toivola  Isokyrö  Jaakko Pukkinen
Mikko Nybacka Vähäkyrö   Mauri Ollila
Anita Ismark Korsnäs Roger Bergström
Christina Öling Vöyri Markku Niskala
Heikki Uusitalo teollisuus Juha Häkkinen
Ari Tyynismaa pk-sektori Dan Örndahl
Matti Jakobsson korkeakoulut Örjan Andersson

Hallitukseen valituista henkilöistä 10 on aiemmin toiminut hallituksessa varsinaisena jäsenenä ja yksi heistä aiemmin varajäsenenä, mikä mahdollistaa pitkäjänteisen ja asiaan paneutuvan hallitustyöskentelyn jatkamisen.

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Tomas Häyry. Hallituksen sihteerinä toimii toimitusjohtaja Pekka Haapanen. Uusi hallitus kokoontuu järjestäytymiskokoukseen 29.4.2011, jolloin valitaan hallituksen varapuheenjohtaja sekä vahvistetaan työvaliokunnan kokoonpano.

VASEKin hallitus kiittää yhtiön perustamisprosessin vetäjää ja yhtiön perustamisen avainhenkilöä, yhtiön perustamisesta (2003) alkaen hallituksen ja työvaliokunnan puheenjohtajana toiminutta Markku Lumiota.

VASEKin vuosikertomus

Toimitusjohtaja Pekka Haapanen, p. 040 507 7330