Nyheter

Vasaregionen lyfter fram sitt främsta mål

8.5.2010
-

(Pressmeddelande 8.5.2010)

(Pressmeddelande 8.5.2010)

Finslipningen av Vasaregionens kommunikationsstrategi pågår och vid sidan av arbetet har man redan satt igång med konkreta kommunikations- och marknadsföringsåtgärder. I söndagens (8.5) Helsingin Sanomat söker Vasaregionen med en helsidesannons 10 000 nya arbetstagare - före år 2020. I synnerhet framhävs genast lediga arbetsplatser.

- Bakom den här rekryteringskampanjen ligger den goda arbetssituationen - regionen behöver ständigt nya, kompetenta medarbetare, precis som även tidningen Pohjalainen skrev förra veckan, berättar VASEKs marknadsföringschef Riitta Björkenheim.
- Eftersom det är aktuellt med ansökningsprocessen för en ny stadsdirektör, beslutade vi att ta tillfället i akt och fråga också de andra stora arbetsgivarna i regionen om de vill vara med i en gemensam annons, och intresset var enormt, fortsätter hon.  

Rekryteringsannonsen är en gemensam kraftansträngning för hela regionen och koordineras av Vasaregionens Utveckling Ab VASEK. Det är en utmärkt tidpunkt att visa upp regionens goda sysselsättningsläge och behov av arbetskraft.

I rekryteringsannonsen som gjorts av reklambyrån C2 Advertising är regionens koncentration av energiteknologi och dess växande behov för nya, kompetenta medarbetare i en stark roll. Att ta tag i energiutmaningarna är ett gemensamt mål för regionen trots att en del av arbetsplatserna är endast indirekt kopplade till energibranschen.

- Genom annonsen får Vasaregionen den uppmärksamhet den är värd, tror Björkenheim starkt, - och det är sådana här framträdanden vi vill göra också i fortsättningen.
- Vi får säkert igång en positiv cirkel som kommer att gagna de medverkande företag och hela regionen för en lång tid framöver. Det här är ett första, mycket naturligt steg för att korrigera den nationella kännedomen om Vasaregionens framgångsfaktorer.

Ett av målen av den regionala kommunikationen är att placera Vasaregionen på kartan hos människorna. - Vi justerar folkets nivå av kännedom, attityder och föreställningar nationellt så att de motsvarar regionens verkliga styrkor, kristalliserar VASEKs verkställande direktör Pekka Haapanen.

Närmare uppgifter
marknadsföringschef Riitta Björkenheim
044 512 66 12, riitta.bjorkenheim@vasek.fi

 

Rekryteringsannons