Uutiset

Vaasan seutu hyvin esillä venäläisissä matkailumedioissa

11.11.2019
-

Heinäkuussa neljä venäläistä matkailumedioiden edustajaa vieraili Vaasan seudulla tutustumassa nähtävyyksiimme ja kauniiseen luontoomme. Kyseessä ei ollut mikään sattumanvarainen käynti, vaikka alue kyllä onkin herättänyt kiinnostusta itänaapurissamme viime aikoina, vaan kaiken takana on yritysryhmähanke Archipelago Attractions.

utsikt kuvaaja Lena TitokVenäläiset matkailumedioiden edustajat vierailivat muun muassa Kalle's Innissä Klobbskatissa. Kuva: Lena Titok.

Heinäkuussa neljä venäläistä matkailumedioiden edustajaa vieraili Vaasan seudulla tutustumassa nähtävyyksiimme ja kauniiseen luontoomme. Kyseessä ei ollut mikään sattumanvarainen käynti, vaikka alue kyllä onkin herättänyt kiinnostusta itänaapurissamme viime aikoina, vaan kaiken takana on yritysryhmähanke Archipelago Attractions.

– Tiesimme, että venäläismedioilla on kiinnostusta tulla käymään Vaasan seudulla hankkeessa mukana olevien yritysten kanssa tekemämme työn ansiosta, joten löimme viisaat päämme yhteen Visit Vaasan ja Visit Finlandin kanssa ja kutsuimme tänne National Geographic Traveler Russian, Aeroflot Inflight Magazinen, Leisure Philosophyn ja SNC Onlinen edustajat. Vieraat saapuivat heinäkuun alussa ja kierrätimme heitä lähiympäristössä, kertoo projektipäällikkö Peter Källberg Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKista.

Venäläiset vierailijat viettivät Vaasan seudulla ja lähiympäristössä yhteensä neljä päivää. Vierailun aikana he tutustuivat muun muassa Kalle’s Inniin Klobbskatissa, maailmanperintöalueeseen sekä Vaasaan. Vieraat ihastuivat kovasti luontoon ja Klobbskatissa valittsevaan rauhaan, sekä valoisiin öihin, jotka he saivat kokea.

Fiske kuvaaja Lena TitokVieraat ihastuivat paikalliseen luontoon ja saariston rauhallisuuteen. Kuva: Lena Titok.

National Geographic Traveler Russia ja lifestyle-lehti Leisure Philosophy ovat kumpikin tehneet Suomen matkastaan kertovan artikkelin, jotka on julkaistu sekä printissä että digitaalisesti. Myös SNC Online on julkaissut kaksi aiheeseen liittyvää juttua ja Aeroflot Inflight Magazinelta on vielä ensi vuoden puolella tulossa vierailusta kertova artikkeli.

– Tällaisen huomion saaminen niin suurissa medioissa on todella arvokasta. Esimerkiksi National Geographic Travelerin printtiversion levikki on 110 000 kappaletta. Kun siihen vielä lisätään online-näkyvyys ja muut lehdet, niin voidaan puhua seitsennumeroisista luvuista, sanoo Källberg tyytyväisenä.

 

Tutustu venäläismedioiden julkaisuihin:

National Geographic Traveler Russia
Leisure Philosophy (julkaisu сентябрь, sivu 20)
SNC Online

Lue lisää yritysryhmähanke Archipelago Attractionsista

Tagit: