Uutiset

Kysyntä ja tarjonta kohtasivat Wasa Expressillä

9.10.2013
-

Keskustelu polveilee, ja kiinnostus näytteilleasettajia kohtaan on suurta, kun käynnissä on minimessut Vaasan satamaan rantautuneella Wasa Express -laivalla 8.10.2013. On helppo huomata, että näytteilleasettajien tarjonta ja vierailijoiden kysyntä kohtaavat. Näytteilleasettajien joukossa on kokous- ja tapahtumajärjestelyjen parissa työskenteleviä yrityksiä sekä Vaasasta että Uumajasta.

Keskustelu polveilee, ja kiinnostus näytteilleasettajia kohtaan on suurta, kun käynnissä on minimessut Vaasan satamaan rantautuneella Wasa Express -laivalla 8.10.2013. On helppo huomata, että näytteilleasettajien tarjonta ja vierailijoiden kysyntä kohtaavat. Näytteilleasettajien joukossa on kokous- ja tapahtumajärjestelyjen parissa työskenteleviä yrityksiä sekä Vaasasta että Uumajasta. Minimessuvieraat puolestaan tulevat vaasalaisyrityksistä ja -yhdistyksistä, jotka järjestävät kokouksia ja erilaisia tapahtumia esimerkiksi omalle henkilökunnalleen. Minimessujen järjestäjinä olivat Botnia Marketing -hanke, Wasaline, Kongressi Vasa ja Visit Umeå.

Cecilia Berglund iloitsi minimessuilla käyneestä oikeasta kohderyhmästä.

- On mukava olla Suomessa, ja laiva tuntuu itsestään selvältä paikalta tällaiselle minimessutapahtumalle. Lisäksi paikalla on juuri oikeaa kohderyhmää, iloitsee Visit Umeån Cecilia Berglund, joka työssään vastaa kokouksista ja konferensseista. Hän jatkaa:
- Tähän mennessä minulta on kysytty muun muassa Uumajan parhaita leikkipuistoja, mitä tekemistä Uumajasta löytyy ja missä paikoissa Uumajassa voi järjestää 100 hengen tilaisuuksia. Olen saanut ahkerasti jakaa käyntikorttejani. Ja onnekseni olen voinut kertoa, että Uumajasta löytyy tiloja, joihin mahtuu jopa 1 200 henkilöä. Uumajan seudulla on 3 000 vuodepaikkaa, joten tervetuloa pohjanmaalaiset!

Finavian kunnossapitopäällikkö Martin Söderman vieraili minimessuilla ja kertoi saaneensa haluamansa irti messuista.
- Järjestän tapahtumia Finavian henkilökuntayhdistykselle ja tulin tänne saamaan uusia ideoita tulevia kokouksia varten. Niitä on kyllä löytynyt, ja olen saanut paljon uutta tietoa. En tiennytkään, että Uumaja on Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2014, Söderman toteaa.

Martin Söderman sai minimessuilla monta uutta ideaa.

Vastaava minimessutapahtuma tulossa myös Uumajaan

Minimessut oli onnistunut konsepti, ja tapahtumalle on tulossa jatkoa marraskuussa Uumajassa. Botnia Marketing -hankkeen projektipäällikkö Peter Källberg on iloinen ensimmäisen messutapahtuman suuresta osallistujamäärästä.
- Houkuttelimme tänne sellaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat tietoja sekä Pohjamaan että Västerbottenin alueen matkailumahdollisuuksista. Ajatuksena oli, että kävijät saisivat uusia ideoita, ja uskallankin väittää, että onnistuimme siinä hienosti, hän toteaa tyytyväisenä.

Yksivuotisen hankkeen tarkoituksena on lisätä tietoisuutta Pohjanmaan ja Västerbottenin alueen matkailumahdollisuuksista esimerkiksi eri messujen ja tapahtumien sekä perinteisen markkinoinnin kautta.