VASEKin yhtiökokous ei tuonut suuria muutoksia hallituksen kokoonpanoon

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin 15.4.2021 pidetyssä yhtiökokouksessa yhtiön hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt:

Takana onnistunut vuosi koronahaasteista huolimatta

varsinainen jäsen, kunta/sidosryhmä (varajäsen)

• Tomas Häyry, Vaasa (Jari Karjalainen)
  • Rurik Ahlberg, Mustasaari (Mikael Alaviitala)
  • Janne Laine, Laihia (Minna Niemi)
  • Jenny Malmsten, Maalahti (Håkan Knip)
  • Miko Heinilä, Isokyrö (Pirkko Viljanmaa)
  • Christina Båssar Korsnäs (Marcus Nordmyr)
  • Tom Holtti, Vöyri (Göran Westerlund)
  • Pasi Tuominen, teollisuus (Juha Häkkinen)
  • Maria Norrlin-Asplund, pk-sektori (Björn Helsing)
  • Antti Holappa, pk-sektori (Antti Romu)
  • Lisbeth Fagerström, korkeakoulut (Annukka Jokipii)

Uutena jäsenenä hallituksessa on Antti Holappa, joka edustaa pk-sektoria. Holappa on autokouluyrittäjä Laihialta ja toimii myös Laihian Yrittäjien puheenjohtajana. Muutoin hallituksen kokoonpano pysyi ennallaan.

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Tomas Häyry, ja hallituksen sihteerinä ja esittelijänä toimii toimitusjohtaja Stefan Råback.

Yhtiön kokonaisliikevaihto vuonna 2020 oli 2 042 618 euroa ja tulos verojen jälkeen 61 741 euroa. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti, että voitto kirjataan voitto-/tappiotilille eikä osinkoa jaeta.

Vuoden 2020 aikana VASEKin yrityspalveluissa tavattiin 1 220 eri asiakasyritystä ja Uusyrityskeskus Startiassa 585 alkavaa yrittäjää. Näiden kanssa tapaamisia eri tavoin – etänä ja kasvokkain – oli yhteensä 4136 kappaletta. Uusyrityskeskus Startian neuvonnan avulla perustettiin 181 uutta yritystä.

Uusi hallitus pitää järjestäytymiskokouksensa 6.5.2021, jolloin valitaan hallituksen varapuheenjohtaja ja päätetään työvaliokunnan kokoonpano.

Toimitusjohtaja Stefan Råback on tyytyväinen viime vuoden tuloksiin, mutta on jo katse tiukasti tulevassa:

– Viime vuonna tapasimme yli 700 asiakastamme nimenomaan koronahaasteisiin liittyen. Lisäksi käsittelimme yli 800 yksinyrittäjätukihakemusta. Tänä vuonna ensimmäisen kvartaalin jälkeen lukema on jo 130 yritystä, jotka ovat saaneet apua koronan aiheuttamassa tilanteessa. Valtiokonttori avaa huhtikuussa kustannustuen kolmannen hakukierroksen, joka koskee tällä kertaa myös yksinyrittäjiä. Yritysneuvojien tiimimme on valmiudessa auttamaan hakijoita heti kun tukikriteerit julkaistaan ja haku avataan.

Tagit: