Mauritz Knuts energiatehokkaan rakentamisen projektipäälliköksi

15.10.2012

Tiedote 15.10.2012

Rakennusinsinööri Mauritz Knuts on valittu 15.10.2012 alkaen Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKiin projektipäälliköksi ESR-rahoitteiseen hankkeeseen ”Kestävä rakentaminen ja energiatehokkuus Vaasan seudulla”. Hanketta aiemmin luotsannut Tuulia Taanila siirtyi toisiin tehtäviin elokuun lopussa.

Knuts on valmistunut Yrkeshögskolan Noviasta vuonna 2007 rakennusinsinööriksi (rakennustekniikka / yhdyskunta-tekniikka). Hän on aiemmin työskennellyt konsulttina Destiassa, Talentekissa ja Rambollilla. Vaasassa asuva Knuts on luottavainen uusien haasteiden edessä:

– Hankkeen kohderyhminä ovat esimerkiksi talotehtaat, suunnittelutoimistot, rakennusliikkeet, kuntien kaavoitusosastot sekä tietysti rakennuttajat, niin yritykset kuin omakotirakentajatkin. On erittäin mielenkiintoista lähteä työskentelemään näin monipuolisessa tehtäväkentässä. Työni alkaa tietysti tutustumalla yhteistyökumppaneihin!

Projektin tarkoituksena on lisätä rakennusalan ammattilaisten tietotaitoa energiatehokkaasta rakentamisesta sekä erilaisista materiaaleista, niiden riskeistä ja riskialttiista rakenteista.

– Edessä on mielenkiintoinen tehtävä, jossa yhdistetään seudun energiaklusterin osaamista, oppilaitosten tutkimus- ja koulutusresursseja sekä kansallisia ja kansainvälisiä verkostoja tukemaan energiatehokasta rakentamista vahvasti kehittyvällä Vaasan seudulla, Knuts toteaa.

VASEKin kehitysjohtaja Stefan Råback on iloinen, ettei projektiin henkilövaihdoksen johdosta tullut pitkää katkosta.

– VASEK ja energiatehokas rakentaminen -hanke on marraskuussa mukana järjestämässä yhteistyökumppaneiden kanssa pariakin teemaltaan ajankohtaista seminaaria, Råback kertoo.

– Sisäilmapajassa 14.–15.11. suomalaiset ja ruotsalaiset asiantuntijat kertovat viimeisimmät faktat sisäilmaongelmista ja niiden syistä. Toinen niin ikään 15.11. Vaasassa järjestettävä seminaari puolestaan liittyy arkkitehtuuriin Setterbergistä nykypäivään ja kaupunkisuunnittelun merkitykseen ilmastomuutoksen torjunnassa, Råback jatkaa.

Stefan Råback
kehitysjohtaja