Tiedotteet

Kristoffer Jansson EnergyVaasan Communications & Brand Manageriksi

4.2.2019
-

EnergyVaasa -energiaklusterin viestintää ja markkinointia koordinoimaan on valittu insinööri (ylempi AMK) Kristoffer Jansson, 37, Mustasaaresta. Hän aloittaa tehtävässään VASEKilla 18.2.2019.

Kristoffer Jansson1 320 pxEnergyVaasa -energiaklusterin viestintää ja markkinointia koordinoimaan on valittu insinööri (ylempi AMK) Kristoffer Jansson, 37, Mustasaaresta. Hän aloittaa tehtävässään VASEKilla 18.2.2019. Communications & Brand Managerin tehtävään haki 20 hakijaa.

Jansson on valmistunut tietotekniikan insinööriksi Yrkeshögskolan Noviasta. Myöhemmin hän on täydentänyt opintojaan Master of engineering -tutkinnolla, mikä on ylempi ammattikorkeakoulututkinto. Aiemmin Jansson on työskennellyt 12 vuoden ajan teknologiajohtajana vaasalaisessa UpCode-yrityksessä, jossa hän hoiti projektinhallinnan tehtäviä vastaten muun muassa kansainvälisistä asiakassuhteista, tuotekehityksestä ja järjestelmien kokonaistoimituksista.

– Kristoffer tuntee hyvin EnergyVaasan toimintaympäristön, yritykset sekä muut toimijat. Hän on esiintymistaitoinen, organisointikykyinen, kielitaitoinen ja tottunut toimimaan monipuolisesti sekä paikallisten, kotimaisten että ulkomaisten asiakkaiden parissa. Hänen aikaisempi työkokemuksensa tuo varmasti uutta näkökulmaa EnergyVaasan ja EnergyWeekin markkinointiin erityisesti kansainvälisesti, toimitusjohtaja Stefan Råback kehuu ja jatkaa:

– Kristoffer on esimerkiksi vastannut TEDxVasa-tapahtuman järjestämisestä, joten kansainvälisen tapahtuman järjestely ja koordinointi on hänelle tuttua. Hän pääsee nyt heti hyppäämään mukaan maaliskuussa edessä olevan EnergyWeekin järjestelyihin.

EW19 pysty– Vaasan seudulta löytyy paljon innovaatiota ja vahva energiaklusteri, joten työllisyysaste on korkea ja opinnoista valmistuvat myös työllistyvät nopeasti. Alueella on lisäksi jatkuva tarve uusille opiskelijoille ja osaavalle työvoimalle. Energiateknologiaosaaminen houkuttaa myös uusia yrityksiä etabloitumaan seudulle ja osaksi energiaklusteria. TEDxVasa -tapahtuma oli yksi tapa saada Vaasan seutu kartalle, ja tämä uusi tehtäväni tuntuu luonnolliselle tavalle jatkaa jo aloitettua työtä, Jansson kommentoi uutta tehtäväänsä.

Communications & Brand Managerin tehtäviin kuuluu markkinoida seutua erityisesti energiateknologian osaamiskeskittymänä sekä johtaa ja koordinoida vuosittaista kansainvälistä EnergyWeek-tapahtumaa.

 

Vaasan seudulla on Pohjoismaiden suurin energiatekniikan keskittymä EnergyVaasa, joka tarjoaa työtä noin 11 000 osaajalle yli 140 yrityksessä. Yhteenlaskettu liikevaihto ylittää 4 mrd euroa/v ja vientimarkkinoille suuntautuu yli 80 % tuotannosta. Vaasan seudun kilpailukyvyn on viime vuosina useissa tutkimuksissa todettu sijoittuvan valtakunnalliseen kärkeen.


Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK on Vaasan seudun kuntien omistama elinkeino- ja kehitysyhtiö, jonka päätehtävät ovat elinkeinopalvelut, aluekehitys ja seudun markkinointi. VASEK tekee tiivistä yhteistyötä elinkeinoelämän, kuntien ja koulutussektorin kanssa seudun kansainvälisen kilpailukyvyn jatkuvaksi vahvistamiseksi.

 

Tagit: