Tiedotteet

FREYR on toimittanut Vaasaan suunnitellun akkukennotehtaan ympäristövaikutusten arviointiohjelman

viistoilmakuvaHavainnekuva tulevasta GigaVaasa -alueesta kokonaisuudessaan.

Puhtaan, seuraavan sukupolven akkukennojen tuotantokapasiteetin kehittäjä FREYR Battery (”FREYR”) on laatinut ympäristövaikutusten arviointiohjelman (YVA) ja toimittanut ehdotuksensa Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukselle (ELY-keskus).

Tämä on tärkeä askel hyväksymisprosessissa, jotta FREYRin akkukennotehtaan rakentaminen voidaan käynnistää Vaasassa.

– FREYR Batteryn kennotehdasvalmistelu on Suomen ensimmäinen ison kokoluokan kennohanke, ja olemme erittäin iloisia, että valmistelu on edennyt tähän vaiheeseen. Olemme tehneet yhteistyötä GigaVaasa-alueen useamman toimijan kanssa ympäristövaikutusten arviointiprosessien eri vaiheissa ja oppineet samalla paljon. FREYR Batteryn YVA-prosessi näin huolellisesti tehtynä antaa hyvän pohjan myös tuleviin lupamenettelyihin, kertoo toimitusjohtaja Ulla Mäki-Lohiluoma GigaVaasa-tiimin puolesta.

Tagit: